top of page

מה הקשר בין חדו"א וריקודי בטן?

מה הקשר בין חדו"א וריקודי בטן?

מי שלא מכיר אותי מופתע לגלות שיש לי תואר ראשון ושני במדעים, גם אני מופתעת מזה לפעמים, אבל לא זו הנקודה..

במהלך הלימודים זכיתי להכיר את העונג הזה שנקרא חדו"א או במילים קצת פחות יפות- חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי.

אוסף של מספרים ונוסחאות שאטמו לי את הראש כל פעם שניסיתי להקשיב בכיתה. משקל כבד של הפרעות קשב וריכוז, שאני קוראת להם "חוסר עניין כרוני" בנושא ,הביאו אותי להיכשל שוב ושוב במקצוע הזה.

בסוף הסמסטר קיבלתי 57-עובר, ואמרתי שלום ותודה.

לקראת סוף השנה כירסם בי שוב הכישלון הזה, כי בואו נודה בזה 57 זה לגמרי להסתכל על חצי הכוס המלאה ולא במובן החיובי.

ידעתי שאני מסוגלת ליותר, ניגשתי לקורס קיץ. הפעם בגישה קצת שונה, הייתי חייבת דרך אחרת ללמוד, מצאתי לעצמי טכניקה שהצליחה לחדור את חומות הבטון שבניתי מסביב למוח שלי בכל הנוגע למספרים ונוסחאות.

אז מה עשיתי אתם שואלים?

כיסחתי את חדו"א, פירקתי אותה לגורמים, לרמה הכי בסיסית ומשם חיברתי הכל מחדש.

זה לקח לי שעות, ימים ולילות אינסופיים של דפים, מחיקות, טיוטות אבל בסוף הבנתי.

במבחן הסופי קיבלתי 97

לא הייתה מאושרת ממני באותו היום!

הרגשתי שאני מסוגלת להכל!

הקושי הזה עלה שוב ושוב כמעט בכל דבר חדש שהייתי צריכה ללמוד, אבל בזכות שיטת הלימוד שלי, הצלחתי להתגבר על האתגרים.

כשהתחלתי ללמוד ריקודי בטן כבר הייתי מוכנה, למדתי את הריקוד, פירקתי לגורמים ובניתי מחדש. כמו בחדו"א, כדי להצליח בדברים המסובכים חייבים לשלוט בבסיס, להבין, באמת להבין מהי התנועה, מאיפה היא יוצאת, איך לעשות אותה בכל שלב ושלב ובסוף הכל מתחבר לריקוד שלם ומשוחרר.

את השיטה הזו אני מיישמת היום בשיעורים, אני מסבירה כל תנועה שאני רוקדת.

כבר מהשיעור הראשון הרקדניות המתחילות יוצאות עם אוסף של תנועות שהן מכירות ויודעות לבצע. בלי שהן שמות לב אני מחברת להן את התנועות לריקוד שלם ומשוחרר.

אז כשמישהי מציגה את עצמה כ"חסרת יכולת ללמוד", חדו"א עולה לי לראש ואני אומרת לה בואי לנסות, תראי שגם את תצליחי.


לוגו.png
bottom of page